Advies en onderzoek

Stichting Struikrovers zet zich in om de Nederlandse marters via voorlichting en advies een beter imago te geven.

We geven gevraagd en ongevraagd advies op het gebied van de meest uiteenlopende zaken die met marters te maken hebben.

Stichting Struikrovers voert op eigen initiatief en in opdracht onderzoek uit. Dat is nodig want over veel soorten is maar weinig bekend.

Anders dan vogels, vlinders of planten zijn marters slecht onderzocht, nauwelijks zichtbaar en moeilijk te vinden. Ze zijn stil, schuw en leven verborgen. De meeste soorten zijn alleen ’s nachts actief. Onderzoek naar marters is daarom lastig. Het vraagt om speciale hulpmiddelen en veel geduld.

Stichting Struikrovers voert onderzoek uit met de struikrover.  Dit is een door onszelf ontwikkelde en beproefde methode op basis van een wildcamera waarmee we (bijna) alle soorten zoogdieren kunnen inventariseren.

wezel voor struikrover 1 van 1